miercuri, 24 aprilie 2013

Painici cu faina alba - japoneze

Daca in post-ul anterior v-am prezentat painea cu faina de secara si seminte de floarea soarelui (http://apieceofhomemadebread.blogspot.co.uk/2013/04/paine-cu-faina-se-secara-si-seminte-de.html), acum va voi prezenta cum am facut painicile cu faina alba (cum am mentionat - cea mai buna faina cumparata pana acum).

Ingrediente (pentru 20 painici sau 7-8 painici si o paine toast medie)
  • 900gr faina alba
  • 500gr apa
  • sare
  • 40gr drojdie hidratata
  • 1 lingura ulei de masline
Pasii de urmat:
  • se amesteca drojdia cu 300gr apa calduta, peste care se adauga 500gr faina
  • se amesteca ingredientele pana ce se obtine un aluat omogen
  • se lasat aluatul la dospit pentru app 2-3 ore (eu l-am lasat peste noapte si nu a crescut de 2 ori cantitatea initiala .. ci de vreo 4 ori)
  • dupa ce aluatul a crescut frumos se adauga peste, restul de faina, apa, sare si o lingura de ulei
  • se framanta pentru app 10 min pana ce aluatul ajunge la o consistenta nelipicioasa si fina
  • se formeaza painicile (in cazul in care vreti sa faceti din aluatul mentionat si o paine pentru toast folositi jumatate de aluat pentru painici si jumatate pentru toast)
  • se aseaza hartia de copt peste tava de copt asezand painicile pe tava
  • daca doriti sa faceti si toast, ungeti tava pentru toast cu 1 lingura de ulei de masline (nu am am luat-o in calcul la ingrediente) si puneti aluatul in tava pentru toast 
  • lasati painicile/painea sa creasca pentru app 30 min -1h
  • preincalziti cuptorul la 200grade
  • puneti painicile/painea in cuptor pentru 25-30/40 min
  • se scot/scoate din cuptor si se lasa la racit
Pofta buna!!



Nota: cum am dat eu forma painicilor!!

  • am impatit aluatul pentru painici in 8 parti
  • am format cate un sul din cele 8 parti
  • am innodat sulurile (le-am trecuta prin faina inainte de a le innoda) - se face un nod, varfurile ramase se aduc in sus si se trec peste nod dupa care se introduc iar in nod (data viitoare o sa fac poze, pentru a fi mai explicita)

Sporuri!!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu