sâmbătă, 13 aprilie 2013

Paine toast multicereale

O noua zi, un nou weedend, o noua paine! De data aceasta, din lipsa de timp, am folosit o faina "care creste singura" cu multicereale. Data viitoare, faina folosita, cu siguranta nu o sa-mi mai faca cu ochiul (din diverse motive).

Am mers pe varianta "toast" deoarece un membru al familiei a vrut sa-si faca paine prajita! Si dorinta i s-a indeplinit!

Ingrediente:

  • 500gr faina multicereale self raising
  • 330ml apa
  • 1,5 linguri ulei

Pasii de urmat:

  • se pune faina intr-un bol incapator
  • se toarna apa si o lingura de ulei peste faina
  • se framanta pentru app 10 minute pana ce aluatul devine fin (o sa ramana lipicios)
  • se lasa la dospit pentru aproximativ 1 ora - sau pana ce aluatul isi dubleaza cantitatea
  • dupa ce aluatul a crescut, se mai framanta putin pentru app 5 min (aluatul o sa ramana lipicios)
  • se pune aluatul intr-o tava pentru toast unsa cu ulei (jum de lingura - sau mai putin) in prealabil si se lasa la crescut - pana ce aluatul isi dubleaza cantitatea (app.30 min)
  • se preincalzeste cuptorul la 230 grade
  • se pune tava la cuptor pentru 30-35 min
  • dupa ce painea este gata, se scoate din cuptor si se lasa la racit

Pofta buna!!

Acum sa va spun cum am crescut eu painea: in ultima faza painea mea nu crestea in nici un fel. Ok! Si cum Slava Domnului avem cuptor, am preincalzit cuptorul la 50grade si am introdus tava in cuptor pentru 30 min. In cuptor painea mea a crescut frumos dublandu-si cantitatea initiala.
Dupa ce mi-am atins obiectivul, am scos painea din cuptor, am preincalzit cuptorul la 230 grade, am pus tava iar la cuptor si in final painea mea s-a copt conform "standardelor".

Daca veti avea astfel de surprize, nu ezitati sa folositi metoda "50grade".



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu