luni, 29 aprilie 2013

Legume in crusta

De unde si pana unde legume in crusta?!!!

Astazi m-au napadit amintirile! Acum cativa ani, pe 17 Martie 2006, am primit visa pentru a pleca in Statele Unite pentru o perioada de 3 luni. Cu emotii am aterizat la Chicago, SUA in Iunie 2006 de unde am purces mai departe spre Minneapolis, MN si Grant Marais, MN. In Grant Marais am petrecut 3 luni si tot in Grant Marais am invatat sa fac pizza si mai exact aici http://www.svenandoles.com/, poate nu made in Italy dar cu siguranta la momentul respectiv a fost cea mai buna pizza pe care am mancat-o eu.
Imi amintesc de Uffda cu blat pufos, ardei, ciuperci, ceapa, masline, sos rosu si multa multa mozzarela. Tot acolo am lucrat cu oameni de pretutindeni .. din Romania, Moldova, Bulgaria, Slovacia, Polonia, Grecia, Marea Britanie. Cate amintiri!!

Si cum spuneam mai sus: de unde pana unde legume in crusta? Daca tot imi amintesc cum se facea acolo blatul de pizza m-am gandit sa il folosesc pe post de crusta?!! Secretul blatului de pizza il voi dezvalui daca veti fi interesati, intr-un alt post!!

Sa purcedem la drum!

Ingrediente pentru crusta

  • 200gr faina alba
  • 1 lingurita praf de copt
  • 1 lingurita ulei de masline
  • praf de sare
  • 1/2 lingurita rozmarin
  • 100ml apa

Ingrediente pentru umplutura

  • 2 cartofi
  • 4 morcovi mici
  • praf de sare
  • 1 lingurita pesto de fistic
Cum am procedat:
  • am preparat legumele (le-am spalat si curatat) dupa care morcovii i-am taiat in fasii iar cartofii in rondele
  • am preparat pasta: 
    • am amestecat faina cu uleiul, sarea, praful de copt, rozmarinul si apa
    • am framantat pasta pana ce am obtinut un aluat nelipicios si fin
    • am impartit aluatul in doua
    • l-am intins putin cu facaletul dupa care l-am batut putin si l-am invartit cu ajutorul palmelor (ca pe un blat de pizza)
  • am presarat putina faina in tava de copt
  • am asezat prima foaie de aluat in tava de copt
  • am adaugat legumele pe straturi
  • am adaugat pesto
  • am acoperit compozitia cu cea de-a doua foaie de aluat apasand marginile pentru a inchide "carapacea"
  • am pus tava in cuptor pentru 45 min la 180 grade
  • am scos tava din cuptor si am servit legumele in crusta!!

Pofta buna! 













3 comentarii:

  1. Foarte fain arata reteta si chiar am s-o incerc ... poate-mi iese :). Mi-ai amintit si de cea mai buna pizza, care la mine a fost si este pe meleaguri Iesene, la Mamma Mia. N-am reusit niciodata sa fac vreo pizza ca al lor Calzone (uh deja imi lasa gura apa).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Saptamana viitoare, daca tot se va termina postul, am in plan sa prepar o pizza: americano italiana :). Deci keep in touch!

      Ștergere
    2. Mira! Ti-am pregatit o reteta pentru pizza! Pofta buna!

      Ștergere