sâmbătă, 27 aprilie 2013

Tarta cu creveti, spanac si ciuperci

27 Aprilie 2013 

Dimineata a inceput cu o vizita la Science Museum (http://www.sciencemuseum.org.uk/) dupa care, ziua, a urmat cu o vizita la patiserie (http://www.lepainquotidien.co.uk/) unde am savurat o cafea fierbinte si un vegan blueberry muffin! Si cum orice patiserie respectata are in meniu si tarte ... nu mi-a trebuit mult pana sa mi se faca o pofta nebuna de tarta!! Si nu orice tarta!!

Daca ati trecut vreodata prin Grecia, iar daca nu..va recomanda sa o vizitati, cu siguranta ati mancat si tarta cu spanac - spanakopita. O bunatate! Da ... spanakopita este tarta zilei. Si cum suntem in post, din spanakopita a iesit tarta cu spanac si creveti. V-o prezint mai jos!!

Ingrediente pentru pasta:
  • 400gr faina alba
  • 25gr praf de copt (app 2 lingurite)
  • 10gr sare
  • 1 lingura ulei
  • 100ml lapte se soia
  • 100ml apa
Ingrediente pentru umplutura:
  • 175gr creveti
  • 200gr spanac
  • 250gr ciuperci
  • cateva boabe de piper
  • 1 lingura ulei
Cum se face?

Incepem cu inceputul: Pasta
  • se pune faina intr-un bol incapator
  • se adauga sarea, praful de copt si lingura de ulei
  • se amesteca ingredientele cu mana
  • se adauga laptele de soia si se framanta
  • se adauga apa si se mai framanta putin (app 10 min) pana ce se obtine o pasta moale, nelipicioasa (Sfat: cum stiti daca pasta este gata? taiati aluatul in doua iar daca in mijloc nu exista diferenta de culoare si aluatul nu se lipeste de cutit inseamna ca pasta este perfecta. Deasemenea, in functie de faina: in cazul in care aluatul este lipicios mai adaugati putina faina si viceversa - daca pasta este foarte uscata mai adaugati putina apa)
  • impartiti aluatul in 2-3 parti (eu l-am impartit in 3 parti: 2 egale si una mai mica din care am facut trandafirasi pentru decor)
  • se intinde pasta cu facaletul in forma rotunda, patrata, ovala, dreptunghiulara .. etc etc etc - dupa preferinte
Continuam cu Umplutura
  • se pune o lingura de ulei la incalzit intr-o cratita
  • se adauga spanacul, ciupercile, crevetii si cateva boabe de piper
  • se lasa la calit pentru aproximativ 3 min
  • in cazul in care compozitia a lasat apa, atunci se strecoara
Ultimul pas!!
  • se pune prima foaie (pasta) in tava de copt
  • se adauga umplutura
  • se pune si cea de-a doua foaie (pasta) peste umplutura, insistand spre margini pentru a inchide tarta 
  • se adauga si trandafirasii - in cazul in care optati sa faceti tarta cu "decor"
  • se preincalzeste cuptorul la 180grade
  • se pune tava in cuptor pentru 40 min
  • dupa cele 40 min. tarta se va rumeni
  • se scoate din cuptor si se serveste calda
Pofta buna!!

Asa arata pasta dupa ce se adauga sarea, praful de copt si uleiul

Asa arata pasta mea dupa ce am adaugat laptele de soia si apa

 Pasta taiata in doua pentru a vedea daca este gata - si da..este gata!!

Partea a treia din aluat pe care am folosit-o pentru decor

Aluatul impletit din care am format trandafirul din mijloc (impletitura in 3)

Trandafirasul meu

"Trandafirasii" cei mici facuti prin nod

Rezultatul final al trandafirasilor


Spanacul, ciupercile si crevetii la calit

Umplutura asezata peste prima foaie (pasta)

A doua foaie (pasta) asezata peste umplutura

 Tarta inainte de a intra in cuptor

Tarta dupa ce a iesit din cuptor












Pofta buna si sporuri!!

Astept opiniile voastre!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu