miercuri, 24 aprilie 2013

Tagliatelle de casa

Tagliatelle, taitei sau lapsa (лапша) sunt una si aceeasi!
Cand eram mica recunosc ca am mancat numai "lapsa - лапша" si nu-mi amintesc sa fi stiut de existenta taiteilor - sa nu mai vorbim de tagliatelle. Ce-s alea?? :).

Lapsa...hmmm.. numai sa-mi amintesc! Lapsaua facuta de bunica, de mama si de matusa mea - o delicatesa pe care o mancam cu lapte sau cu zahar si cateodata in ciorbe. Cate amintiri!

Si uite cum, cu amintirea vie despre delicioasa lapsa, m-am pus la treaba si am preparat-o fara a stii de la bun inceput cum se face. Nu am cautat nici o reteta pe internet (chiar daca Slava Doamnului sunt atatea). Am vrut sa-mi creez propria lapsa doar din amintiri. Si asa am purces la drum!

Ingredientele folosite:

  • 3 oua
  • 300 gr faina alba
  • praf de sare

Cum am facut eu pasta:

  • am pus faina pe blatul de lucru
  • am format in mijloc o gropita unde am pus ouale (albusurile si galbenusurile) peste care am presarat putina sare
  • am adus faina in mijloc si putin cate putin am inceput sa framant aluatul pentru a-l omogenza
  • aluatul l-am framantat putin, pana ce am simtit ca am obtinut o pasta omogena (pentru a vedea ca pasta mea este gata, am taiat aluatul in doua; in momentul in care in mijloc nu se observa diferenta de culoare inseamna ca pasta este gata pentru a face taitei)
  • am taiat aluatul in patru si am inceput sa intind din cele patru parti cate o foaie (cand am simtit ca foaia se lipeste de facalet am mai presarat putina faina peste - in final pasta trebuie sa fie uscata si nu lipicioasa)
  • am intins foile pana ce au devenit subtiri si fine
  • am taiat foile in fasii subtiri - obtinand taiteii
Cum am gatit taiteii?
  • am pus la fiert apa cu putina sare
  • in momentul in care apa a inceput sa dea in clocot am adaugat taitei spre fierbere pentru app 2 min
  • pasta am servit-o calda presarand putin oregano peste si impreuna cu o salata de rucola

Sunt foarte usor de facut. Va asigur ca nu mi-a luat mai mult de 30 min, tinand cont ca nu am o masina de facut paste si toata operatiunea de intindere a aluatului a trebuit sa o fac cu facaletul.

Dupa cateva saptamani de la faimoasa mea realizare (pasta asa numita tagliatelle, taitei sau lapsa) intr-o sambata am vazut aceeasi reteta cu putine modificari (aluatul a fost lasat la odihnit inainte de a fi taiat si intins) la TV (BBC Saturday Live Kitchen http://www.bbc.co.uk/programmes/b006v5y2), reteta facuta de un bucatar italian. Urmatoarea mea pasta am lasat-o si eu la odihnit - nu s-a simtit vreo diferenta dar arata mai odihnita :)!

Pofta buna!!

Prima pasta pentru tagiatelle/taitei/lapsa



A doua pasta! - cea odihnita (am folosit mai multa faina)




Astept comentarii, recomandari si de ce nu..critici!!

Sporuri!!

2 comentarii:

  1. Ce de amintiri mi-ai trezit din copilaria noastra fericita! !!poop u si continua tot asa!!! Te imbratisam cu drag! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc! Sper sa reusesc sa-mi amintesc si alte retete din copilarie..sa va incant inimioarele, sufletul si stomacul :) !

      Ștergere