duminică, 24 martie 2013

Paine cu faina integrala si mac - fast&furious!!

Domenica delle palme (adica Floriile la catolici)

Astazi responsabilitatile in bucatarie au fost impartite: paine facuta de mine si rice noodles preparate de prietenul meu.

Painea am facut-o cu faina integrala si seminte de mac. Toata operatiunea a durat nu mai mult de 2 ore. Ce am folosit?!

  • 500 grame faina integrala
  • 350 ml apa rece
  • 50 grame seminte de mac
  • o lingura ulei
  • 15 grame drojdie instant
  • 10 grame sare

Pasii pe care i-am urmat:

  • am amestecat faina cu apa, drojdia si sarea. Am lasat aluatul la dospit aproximativ o ora. 
  • dupa odihna bine meritata am adaugat semintele de mac si am luat aluatul la framantat app 5 minute. Pentru a nu se lipi aluatul de degete mi-am uns palma (cu care am framantat aluatul) cu ulei.
  • mi-am pregatit hartia de copt peste care am presarat putina faina
  • i-am dat aluatului o forma rotunda (dorintele nu se discuta!!) si l-am asezat pe hartia de copt
  • am presarat deasupra aluatului putina faina
  • am "plasat" produsul in cuptor (preincalzit la 200grade) pentru 40 minute la o temperatura de 200 grade
  • am scos painea din cuptor si inainte de a se raci am gustat din ea (voi sa o lasati sa se raceasca - daca reusiti)

Putem numi painea fast and furious?!!

Pofta buna!!! Buon appetito!!








Sfat:

  • din aluatul mentionat puteti face aproximativ 10 chifle (in cazul in care painea intreaga nu va inspira)
  • daca in momentul in care dati forma aluatului acesta se incapataneaza si se lipeste, folositi putina apa pentru a-l modela (va umeziti palmele si va apucati de modelat)
Sporuri!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu