miercuri, 27 februarie 2013

Sandwich Bread cu faina si malai


Dupa cum am scris si in introducere, de curand am descoperit blogul Codrutei (Apa.Faina.Sare) si thefreshloaf.com de unde am zarit reteta pentru  Sandwich Loaf (http://www.thefreshloaf.com/node/4213/semolina-sandwich-loaf). Din pacate nu am avut gris (a fost mai bun cu lapte si scortisoara) pentru a respecta reteta intocmai dar am avut faina si .. malai.

Mi-am aranjat pe masa ingredientele si am purces la drum:
  • 1 cana jum. apa calda
  • 1 lingurita drojdie
  • 1 lingurita zahar
  • 4 linguri ulei de masline extra vergine
  • 1 lingurita jum. sare
  • 250 gr malai
  • 300 gr faina




Am amestecat intr-un bol apa calda cu drojdia, zaharul, 3 linguri ulei de masline, sarea, malaiul si faina. Am framantat aluatul vreo 15-20 minute dupa metoda bunicii (framanti - rotesti bolul).. dar merita incercata si metoda Stretch & Fold.
Dupa ce am terminat de framantat am luat un bol curat, l-am uns cu ulei, am transferat aluatul din bolul initial in cel curat si l-am lasat sa se odihneasca cam pentru 1h si jum.





Dupa 1 si 1/2 h aluatul meu a crescut frumos (de doua ori cat cantitatea initiala). L-am mai innebunit putin (framantand vreo 3 min) si l-am asezat in tava de copt pe care in prealabil am uns-o cu ulei de masline. Aluatul a ramas sa se mai odihneasca putin in tava de copt pentru app 50min (se poate odihni pana la 1h si jum) pentru a mai creste putin (dublu mai bine spus) astfel incat sa ajunga deasupra marginii tavii de copt.




Am preincalzit cuptorul la 190 grade, am asezat in cuptor (la subsol :) ) un bol cu apa (rezistent) . Am pus tava in cuptor pe gratarul din mijloc si am lasat aluatul la copt pentru aproximativ 45 min.



Conform retetei, ar fi trebuit sa astept cam 1h ca painica mea sa se raceasca.. dar nu am reusit (inca) sa ajung la o astfel de performanta.





Pofta buna!!

Ingrediente:
  • 1 1/2 cana apa calda
  • 1 lingurita drojdie
  • 1 lingurita zahar
  • 4 linguri ulei de masline extra vergine
  • 1 1/2 lingurita sare
  • 250 grame malai
  • 300 grame faina


Sfat:
In momentul in care incepeti sa framantati aluatul deja crescut in prima faza va puteti pune putin ulei in palma. In acest fel aluatul nu se va lipi de degete.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu